امروز
يکشنبه
آبان 1399
4
قمری:08 ربيع الأول 1442

میلادی:25 اکتبر 2020
 
تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1399     |     کد : 2457

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز در گفتگوی اختصاصی با سازه خبر:

اجرای طرح زوج و فرد در تبریز شجاعانه انجام شد / گسترش پیاده راه سازی معابر در تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز از هوشمندسازی پارکینگ ها و گسترش پیاده راه سازی در تبریز خبر داد و اجرای طرح زوج و فرد در تبریز را شجاعانه عنوان کرد و برضرورت فرهنگ سازی و مشارکت مردم برای کنترل ترافیک در تبریز تاکید کرد.

به گزارش سازه خبر، مهندس اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز میزبان خبرنگاران پایگاه “سازه خبر” نخستین و پربازدیدترین رسانه تخصصی صنعت راه و ساختمان شمالغرب کشور بود و به سوالات خبرنگاران این رسانه در خصوص فعالیت و اقدامات آن شرکت در سطح کلانشهر تبریز پاسخ داد.

گفتگوی سازه خبر با وی به شرح زیر از نظر خوانندگان می گذرد:

کنترل ترافیک نیازمند فرهنگ سازی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز در ابتدای این گفتگو به اهمیت فرهنگ سازی از دوران کودکی برای کنترل و کاهش ترافیک و ضرورت مشارکت آحاد مختلف مردم در این باره تاکید کرد و گفت: مدارس جامعه هدف ما در فرهنگ سازی برای کنترل و کاهش ترافیک شهری هتسند در این خصوص نیز بودجه ای برای صرف در مدارس تصویب کرده ایم تا فعالیت های تبلیغی در این خصوص در مدارس سطح شهر صورت گیرد.

وی همچنین به نقش رسانه ها علی الخصوص پایگاه سازه خبر که به  صورت تخصصی در این باره فعالیت می کند در فرهنگ سازی جهت کاهش ترافیک در سطح شهر تاکید کرد و گفت: رسانه ها با نگاه ریزبین و کارشناسی خود بازوان اجرایی و توانمند سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز هستند که می توانند این سازمان را برای تحقق اهداف خود جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا یاری کنند.

پارکینگ های تبریز هوشمند می شوند

اصغر آدی بیگ هوشمندسازی حوزه مدیریت خود را یکی از دغدغه ها و اهداف اصلی خود عنوان کرد و افزود: طبق بررسی های صورت گرفته ضعف هایی در حفاظت از اتومبیل های مردم در پارکینگهای سطح شهر مشاهده می شود که برای حل این مسئله در صدد هوشمند سازی پارکینگها با هدف کنترل و نظارت دقیق تر هستیم که با تحقق این هدف کیفیت نگه داری از خودروهای مردم در پارکینگ های سطح شهر بالاتر خواهد رفت.

گسترش پیاده راه ها در تبریز

وی در ادامه از گسترش طرح پیاده راهها در سطح تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر واقعیت این است که تبریز از کثرت اتومبیل ها اشباع شده است و باید برای حل این مسئله نیز طرحی اندیشیده شود که طرح اجرای پیاده راهها یکی از این طرح ها می باشد ما معتقد هستیم هر مسیری در شهر که مردم بتوانند از آنجا پیاده عبور کنند قابلیت تبدیل به پیاده راه را دارد که البته اکثر ارگانهای مسئول نیز با این نظر ما موافق هستند لذا در حال شناسایی این مسیر ها و انجام کار کارشناسی در این خصوص  هستیم.

وی افزود: در این راستا به جد پیگیر اجرای طرح پیاده راه جمهوری در محدوده بازار و مرکز تبریز نیز می باشیم.

اجرای طرح ترافیک با تائید پلیس

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز در ادامه در خصوص نحوه و چگونگی اجرای طرح های ترافیک در سطح تبریز اظهار داشت: تمام طرح هایی که در در قالب طرح ترافیک در سطح تبریز اجرا می شود همگی دارای تائیدیه کارشناسی از جانب پلیس می باشند.

وی افزود: در حال حاضر اجرای طرح ترافیک در سطح تبریز و رینگ مرکزی آن با ۲۶۰دوربین پلاک خوان صورت می گیرد که در آینده نزدیک ۶۰ دوربین نیز جهت نظارت دقیق تر و بهتر به این تعداد افزوده خواهد شد.

عدم تناسب خیابان با کاربری= ترافیک

آدی بیگ یکی از دلایل اصلی ایجاد ترافیک در خیابان های تبریز را عدم تناسب کاربری با خیابان دانست و گفت: به جرات می توان گفت این عامل بیش از ۵۰ درصد در ایجاد ترافیک در سطح تبریز نقش دارد که گواه این مطلب خیابان های ۱۷ شهریور و دارایی می باشند که اصناف و کسبه فعال در این خیابانها هیچ تناسبی با کشش و ظرفیت خیابان ندارند که باعث ایجاد ترافیک سنگین در این نقاط می شود.

وی افزود: فعالیت عمده فروش ها، فروشگاههای بزرگ و برگزاری نمایشگاهها در نقاط مرکزی شهر نیز عامل ایجاد ترافیک در هسته مرکزی تبریز هستند که درصدد آن هستیم این مراکز را نیز به خارج از شهر منتقل کنیم تا ترافیک کمتر شود.


زوج و فرد، طرحی شجاعانه

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز اجرای طرح ترافیک زوج و فرد در هسته مرکزی تبریز را طرحی شجاعانه عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح باعث کاهش ۳۷ درصدی ترافیک در مرکز تبریز شد که موجب گشت تردد عابرین پیاده افزایش پیاده کند و این مسئله موجب رونق کسب و کار اصناف مرکز تبریز شد.

وی تصریح کرد: با توجه به موفقیت طرح ترافیک زوج و فرد در هسته مرکزی تبریز در صدد آن هستیم به زودی محدوده این طرح را تا خیابان ۱۷ شهریور گسترش دهیم.

سه شنبه های بدون خودرو

آدی بیگ در پایان از اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در تبریز نیز سخن به میان آورد و گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو با هدف کاهش استفاده از خودرو و در نتیجه آن کاهش آلودگی هوا اجرایی شدکه متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا چندان مورد توجه قرار نگرفت و در صدد آن هستیم حتما با فرهنگ سازی و تبلیغ این طرح و تشویق مردم به پیاده روی و استفاده از دوچرخه طرح سه شنبه های بدون خودرو را اجرایی تر کنیم و شاهد کاهش ترافیک و آلودگی  هوا در شهرمان باشیم.


PDF چاپ چاپ